Girona-Sant Hilari-Santuari del Coll-Les Encies

A la conquesta de les Guilleries

Per deleitar-nos amb la vegetació i sentir la pau al nostre entorn

Girona és un dels llocs preferits pels professionals, com a punt d’entrenament, perquè ens ofereix moltes opcions interessants per pedalar. En aquesta ocasió ens hem decantat per sortir a la conquesta de les Guilleries, a tocar del Montseny, que ens permetrà gaudir d’una de les zones de bosc més importants de Catalunya. Les comarques per les que ens mourem seran el Gironès i la Selva, amb una breu incursió a La Garrotxa. Si ens decidim per pujar al Santuari del Coll gaudirem, sens dubte, d’una vista privilegiada.

Iniciarem la jornada a Girona, ciutat que ha guanyat pes els darrers anys entre els ciclistes professionals que busquen un lloc tranquil on viure, i també entrenar, fora de temporada. La ciutat és plena de punts emblemàtics, com la catedral de Sant Pere de Galligants, el Call Jueu o el mateix riu Onyar, que li confereix una de les estampes més reconegudes. Si la visitem durant el mes de maig, a banda de gaudir del bon clima, també ho podrem fer de diversos espais públics del centre engalanats amb flors. Sortirem en direcció Aiguaviva, circulant per una carretera poc transitada, fins arribar a Santa Coloma de Farners, coneguda per acollir una fàbrica de galetes de prestigi centenari.

La conquesta de les Guilleries

Sortint de Santa Coloma la carretera s’anirà enfilant, jugant amb el perfil de la muntanya i el traçat d’un dels principals eixos viaris de la Catalunya central, fins arribar a Sant Hilari Sacalm. Situat al cor de les Guilleries, al costat del Parc Natural del Montseny, es coneguda pel sobrenom de “La Vila de les 100 fonts” i per les nombroses plantes embotelladores d’aigua, que recullen l’element vital d’una de les zones més boscoses i humides del país. Forma part, també, del circuit de viles termals amb un balneari de 4 estrelles. De Sant Hilari seguirem en direcció Osor i el pantà de Susqueda. Abans de vorejar el pantà tindrem un desviament a l’esquerra, que és opcional però molt recomanable, que ens portarà fins el Santuari de la Mare de Déu del Coll. L’església, d’estil romànic del s. XII, està situada en una zona privilegiada amb un balcó natural sobre el pantà i les Guilleries, que ens permetrà descansar i gaudir de la pau d’aquest fantàstic entorn. S’hi arriba per una carretera estreta i poc transitada, d’uns 3 km de llarg i amb un pendent pronunciat, però sempre envoltada de vegetació. Desfarem el camí per recuperar la carretera en direcció al pantà de Susqueda, iniciarem un descens d’uns 6 km i seguirem en direcció Amer i Les Planes d’Hostoles, situats al Parc Natural de la zona volcànica de La Garrotxa.

Powered by Wikiloc

D’allà anirem a buscar una altra d’aquestes carreteres fantàstiques, amb poc trànsit i un pendent suau, en direcció Les Encies. Al seu cim hi arribem passats uns 4 km de pujada i tan sols ens quedarà el tram final, amb un descens suau i constant, en direcció Sant Esteve de Llémena abans de tornar pel municipi de Sant Gregori al punt d’inici a la ciutat de Girona.

Al final d’aquesta sortida, llarga i un xic exigent, haurem tingut el plaer de rodar per carreteres amb molt d’encant i poc trànsit, envoltats de vegetació i sentint la pau de l’entorn al nostre pas. Una volta de les que fan afició al cicloturisme.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *