Palamós-Santa Pellaia-Tossa-Sant Feliu de Guíxols

La batalla dels cims petits

Una volta accessible per gaudir i descobrir el cor de la Costa Brava

Aquesta és una ruta per gaudir d’unes vistes excepcionals, amb ports assequibles i un total de quilòmetres que amb prou feines arriba a la centena. Ens mourem per tres comarques: el Baix Empordà, el Gironès i La Selva. Durant el primer tram podrem gaudir dels Pirineus al fons, que a l’hivern els podem veure nevats. El Montgrí i la ciutat de Girona són altres punts de referència així com l’espectacle de la Costa Brava en la seva màxima expressió, com és el tram final entre Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols.

El punt de sortida i arribada serà el camp de futbol de Palamós, vila amb una àmplia oferta turística i gastronòmica, coneguda també pel seu producte estrella i marca distintiva: la Gamba de Palamós. El passeig vora el mar, les seves platges i cales o el Museu de la Pesca en son els punts més característics. Una visita al carrer Major i el seu entorn, la zona més comercial, també mereixen la nostra atenció.

Perfil Batalla dels cims petits

El primer coll que pujarem, el de La Ganga, és curt i molt assequible per qualsevol nivell, amb una alçada d’uns 200 m i un descens que, segons l’època de l’any, cal anar amb compte els primers dos quilòmetres i les seves corbes tancades. A l’hivern acostuma a haver-hi molta humitat, podem trobar-hi gel els dies de més fred.

De camí a La Bisbal, creuarem els pobles de Cruïlles i Sant Sadurní de l’Heura per una carretera poc transitada, just abans d’afrontar el següent ascens del dia.

Powered by Wikiloc

Santa Pellaia és un petit nucli habitat, caracteritzat per la seva església romànica. La carretera va pujant amb suavitat durant 6 km, arribant a una alçada de 358 m, des d’on tindrem oportunitat de gaudir, si el dia acompanya, d’una fantàstica vista panoràmica del massís del Montgrí a l’esquerra, la llarga platja de Pals al fons i el Cap de Begur a la dreta.

Afrontarem el descens en direcció Cassà de la Selva i Llagostera, per anar a buscar la carretera de Tossa de Mar. Aquesta és una vila fàcilment reconeixible per la silueta del castell i les muralles a tocar del mar. Si anem amb temps, és interessant dedicar una visita a la part més antiga del poble, plena de locals comercials i de restauració. També és molt recomanable la visita a la zona interior de les muralles, des d’on tindrem una vista sobre tota la vila.

Seguint les indicacions de Sant Feliu de Guíxols, iniciarem el tram més interessant de tota la ruta, un seguit de pujades i baixades que amb prou feines arriba als 150 m d’alçada, al llarg de 21 km vorejant la costa. Les vistes son el millor de la carretera, amb un seguit de miradors que permeten gaudir del Mediterrani en tota la seva grandesa abraçant les roques, en un dels punts més impressionants de la Costa Brava.

Ja a Sant Feliu de Guíxols, passarem per davant del monestir benedictí conegut com La Porta Ferrada, que dona nom al conegut festival de música. Resseguint el passeig que voreja la platja anirem a buscar la carretera de Sant Pol, un ascens curt que ens portarà fins a la platja de S’Agaró. Des d’aquest punt, només ens quedarà creuar Platja d’Aro i Sant Antoni de Calonge i ens trobarem de nou al nostre punt d’inici.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *